Wednesday, February 9, 2011

Aku masih dara >> relevankah?



aku baru lepas nonton cerita AKU MASIH DARA (2010) lakonan raja farah, farid kamil, n sekian2 lah.. ini bukan lah mahu mengkritik,jauh sekali mengutuk hasil kerja orang2 seni.. tp relevankah jalan cerita tu? bagi insan yang hanya tahu nonton saja, aku cuma berpendapat, kenapa jalan ceritanya terlalu simple? begitu mudahkah seorang perempuan nak berubah,macam raja farah dalam cerita ni.. ya lah, kalau menyebut soal hidayah ALLAH s.w.t, siapalah aku untuk mempersoalkan nya.. tapi jika melihat pada konteks remaja sekarang, agak mustahil la ada yang macam tu, 1 nisbah 1000 kot.. huhuuuhh..
remaja skrg, meskipun da ditayangkan bepuloh2 cerita tentang gejala sosial,dah beratus berita terpempang di newspaper, statistik bayi luar nikah dan pembuangan bayi tetap jugak membimbangkan.. aku sebagai remaja pun heran jugak,, macam mana golongan ini begitu "seronok" buat benda2 sebegini rupa....

No comments:

Post a Comment

My Blog List

get this widget here