Tuesday, May 17, 2011

cerpen 2> surat untuk ulangtahun pertama perkahwinan.




Malam ini merupakan ulang tahun pertama perkahwinan Nina dan Zainal. Jadi, mereka bersepakat nak menulis surat kepada satu sama lain sebagai trademark rumah tangga mereka. Di dalam surat tersebut,mereka haruslah menyatakan apa sahaja yang mereka ingin pasangan mereka ubah demi kebaikan rumah tangga. Nina dan Zainal pun mula lah menulis surat pada paginya itu.

Pada malamnya,

Mereka menyambut ulang tahun di rumah sahaja, di meja makan yang terhidang hidangan yang lazat, dan 3batang lilin yang menyala. Sebelum mereka makan, Nina pun menghulurkan satu envelop. Tebal sekali!

Zainal turut menghulurkan surat miliknya. Dengan sabar zainal membuka sampul surat itu. Lalu dibacakan warkah yang mewakili hati isterinya.

Buat suami tercintaku,

Nina gembira bersama abang selama setahun ni, Cuma….

Cuma??

Cuma 30 perkara saje yang Nina nak abg ubah. Pertama, abg tolong la bla

bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla…..

30minit kemudian, helaian ketiga,

Abg tolong la kuruskan badan, sekarang Nina tengok perot abg da buncit macam org mengandung dah. Nina nak la suami Nina ensem macam dulu-dulu. Oklah,ni jer yang Nina harapkan. I LOVE U. selamat ulang tahun pertama,darling. J



Zainal melipat kembali surat itu tanpa berkata apa-apa. Kini giliran Nina membaca warkah hati suami tercintanya.

Khas untuk isteri abg yang amat dicintai,

Bersempena ulang tahun pertama kita ni, abg nak ucapkan terima kasih padamu sayang, kerana sayang tidak pernah kenal erti penat tegur abg,membebel kt abg, sebab abg taw abg ni degil org nyer. Abg sangat bahgia ngn syg, walaupun suara syg memg bt ank jiran sebelah menangis, tp tu lah halwa telinga abg, kalau tak dgr suara syg, bole demam la abg jawabnya. Syg skrg maken cute, bt abg maken geram n slalu ingat syg tak kira masa. Jadi untk tak nak bg rindu sgt kt syg, abg beli patung doraemon,letak atas dashboard keta abg..kat opis abg pun ader jgk patung doraemon. Sampai kwn2 abg cakap abg mcm budax2 dah. Tapi abg tak kisah sbb bila abg tgok doraemon tuh, sebijik mcm syg.. Cuma syg tak kaler biru jer.

Tader apa yang abg nk syg ubah, sbb syg la pewarna idup abg. I luv u sygku,nina. Selamat ulang tahun <3

2 comments:

  1. hehhehee....
    klaka jek..
    ade lak sme an bini dye cm doremon..

    ReplyDelete
  2. wahhh...so sweet....

    ReplyDelete

My Blog List

get this widget here