Sunday, December 18, 2011

penghijrahan 1

assalamualaikum...

sudah hampir sebulan aku nekad berpisah dengan teman lelaki aku. apa yang aku rasa sekarang adalah ketenangan semata-mata… aku yakin tindakan aku betul kerana perpisahan kami ini berpunca dengan perubahan yang aku lakukan sendiri.. bukan senang untuk melepaskan orang yang sudah banyak berbakti, menjaga aku sakit, berkongsi kegembiraan dan kesedihan. Namun, ALLAH S.W.T. lebih banyak berbakti kepadaku. Memberi aku peluang untuk bertaubat, memberikan aku petunjuk.. mendengar masalah aku.. sebelum aku berpisah, aku ada solat istiqarah, dan menerusi mimpi yang aku alami, aku dapat meneka bahawa teman lelaki ku ini bukanlah yang dijanjikan untuk ku.. mulanya memang aku sedih, tp aku berfikir, setiap kejadian tu ada hikmahnya, dan seperti ramai orang berkata, Allah menemukan kita dgn org yang salah adalah bukan untuk menghukum kita. Tapi untuk memberi kita peluang mempelajari kelemahan dan kekurangan yang ada.. aku juga beranggapan kegagalan aku kali ini, kerana aku gagal menjaga hubungan ku dengan ALLAH.. terima kasih Allah kerana Engkau tidak henti menyayangi hamba-Mu ini.. Syukran..

No comments:

Post a Comment

My Blog List

Daisypath Friendship tickers
get this widget here