Friday, December 23, 2011

penghijrahan 2

Assalamualaikum,
hari ini saya berpeluang bercerita tentang perubahan yang berlaku dalam diri saya.. Dalam proses penghijrahan hati ini, kita sangat memerlukan bimbingan berterusan, sokongan dari pelbagai pihak, kesabaran, dan tawakal..

Setelah 3 minggu, saya mengubah cara permakaian saya.. saya banyak memakai baju kurung dan memakai tudung menutup dada, saya juga memakai kasut. Banyak perbezaan yang saya buat, semoga saya istiqamah dalam mencapai perubahan diri ini. Dalam soal pergaulan pula, hanya sebilangan kecil sahaja lelaki yang mengenali saya. Saya mahu mengehadkan bilangan itu bagi mengelakkan sesuatu yang tidak berfaedah. Soal agama, saya mula berjinak jinak membeli buku solusi, dakwah. Banyak info yang berguna saya dapat, saya juga tengok ceramah dalam you tube. Saya masih mentah dalam mencari keredhaan Ilahi. Syukurlah Allah menetapkan saya tinggal sebumbung dengan seorang sahabat yang banyak mengajar saya tentang agama. Dia lah pencetus hidayah saya. Terima kasih Nabilah..



Soal jodoh pula, saya mahu menyerahkan pada ibu bapa, jodoh itu ketentuan Allah, restu Allah adalah restu ibu bapa.. InsyaAllah, saya Cuma berharap Allah mengurniakan seorang zhauji(suami) yang soleh, yang mampu mendidik saya menjadi zhaujati yang solehah. Amin…




Setelah ini dahulu, wallahualam..

Wasalam~

No comments:

Post a Comment

My Blog List

Daisypath Friendship tickers
get this widget here