Saturday, March 30, 2013

kuharap jodoh itu tidak terfitnah

assalamualaikum warahmatullah...
alhamdulillah, rezeki Allah.. 
dapat habiskan baucar BB1M 
dgn beli kitab dan buku...
semoga menjadi pedoman kehidupan yang sementara ini..
lagipun aku nak bina library mini bila dah ada rumah sat gi.. :)
insyaAllah..
U__U



jodoh..
pertemuan dan perpisahan...
itu lumrah bukan..?
 kita bertemu A hari ini.. mungkin esok harinya kita akan berpisah..
terus hari lusa, kita berkenalan dengan B pula..
semua itu aturan Yang Maha Kuasa...
untuk pengajaran buat kita makhluk Nya..

hidupku hari ini...
aku mengharapkan kehadiran lelaki yang benar2 dapat memimpinku ke Syurga..
yang tulus taaruf dgn ku...
ikhlas menerima ku seadaanya... 
bukan kerana materi atau hal duniawi...

namun, seruan lamaran bertalu2 datang...
kadang2 buat aku sesak nafas...
yang mana harus ku terima, mana harus ku tolak..
ya Rabb ku...
Engkau datangkan aku salam khitbah, agar aku belajar sesuatu..
maka perjelaskan apa yang ku rasakan samar..

"ku harapkan jodoh itu tidak terfitnah"

aamiin ya Rabb..


wallahualam.

No comments:

Post a Comment

My Blog List

Daisypath Friendship tickers
get this widget here