Thursday, June 6, 2013

berniqob di PTAR1 UiTM Shah Alam

assalamualaikum warahmatullah..
sesungguhnya banyak tanda kekuasaan Allah SWT
yang kita dapat lihat dari kupasan lembaran kisah Isra' Mikraj :)

alhamdulillah.. hari ni banyak perkara yang diri ini rasakan mustahil terjadi...
sungguh ia mengubat hati yang terduga (post sebelum nya ^^)

diberitahu oleh seorang rakan, lecturer nak suruh hantar semua assignment besok pagi, 
memandangkan internet di hostel tak ada..
jadi nak tak nak saya terpaksa pergi dan bermalam sekali lagi di library insyaAllah..
(currently di library)

semalam ada seorang hamba Allah bertanya samada saya pakai niqob ke tak di library.
dengan senang saya jawab tak boleh pakai tanpa usul periksa
astaghfirullahalazhim....

jadi tadi sedang asyik bersiap2.. 
tergerak hati saya nak pakai niqob.. 
memandangkan saya ada niqob ninja, jadi senang saya lipat ke atas.. 
jika xboleh pakai, selak aje ke atas, kalau boleh pakai alhamdulillah...
plan saya dalam hati..

langkah saya terhenti di depan PTAR1 UiTM Shah Alam...
saya masuk..
saya terus pergi ke kaunter pertanyaan..
saya mulakan bicara:

saya: assalamualaikum cik.. sy nak tanya, etika p'makaian d library..niqob boleh pakai x..?
cik kaunter: wasalam... boleh! cuma time grad je xboleh...
saya: (mata dah bulat mcm bola pingpong dah).. serius cik.. dlm kelas/kuliah pun boleh la ye??

cik kaunter pun tanya kawan dia...
kawan cik kaunter: xada orang pernah buat lagi.. jadi saya tak pasti.. saya rasa boleh aje...
saya: oh.. terima kasih... (sambil senyum sampai telinga... lari2 anak memanjat tangga library..)

terus, sy pakai dan betulkan niqob.. sehingga sekarang.. saya sedang tulis post ni.. saya masih di library dan berniqob... alhamdulillah.. so far, di library dah pass! skrg misi untuk tanya pihak2 berkenaan tentang pemakaian niqob ketika pengajian...
anda yang membaca, doakan agar UiTM membenarkan pelajarnya berniqob ye...
insyaAllah..aamiin ya Rabb..

p/s: gambar sy ketika ini.. ^^V


No comments:

Post a Comment

My Blog List

Daisypath Friendship tickers
get this widget here