Tuesday, July 31, 2012

kesedihan itu adalah bidadari...

assalamualaikum warahmatullah..
saat post ni di tulis...
rasa berat hati ini...
kesedihan menjalar..
berjinak & menular ke seluruh ruang qalbi..
ya Allah... kuatkan aku...
teguhkan pendirianku...
andai aku sedang berdiri di landasan kebenaran...
teguhkan aku... 
biarpun darah terpaksa mengalir keluar daripada tubuhku..
biarpun air mata menjadi kering..
kuatkan hati ku untuk terus bertahan ya Allah..
agar aku dapat merasai ni'mat..
apa itu cinta yang selama ini aku katakan...
menabur kata sayang padaMu..
agar aku dapat buktikan ia..
meski ia menuntut satu penderitaan..
aku redha..
selagi engkau bersamaku ya Allah..


Saturday, July 28, 2012

cemburunya saya pada al-khansa'

assalamualaikum warahmatullah..
^__^



ketika seorang wanita sedang duduk-duduk di beranda rumahnya..
dia disapa suaminya yang baru pulang dari terawih di masjid..
berlakulah dialog antara suami isteri tersebut..

S: assalamualaikum sayang abang.. termenung jauh nampak.. teringat abang ke? :)

I: waalaikumussalam warahmatullah wabarokatuh abang..(bangun dan menyalami tangan c suami) abang dah memang ada dalam hati minda jiwa sayang selalu lah.. sayang menungkan benda lain..

S: apa dia yang sayang menungkan.. cer citer...

I: sayang terfikirkan nasib saudara kita yang tengah di zalimi... macam kat syria, rohingya... T_T

S: Allah itu Berkuasa sayangku.. Setiap yang diberikanNYA kepada hamba2NYA pasti ada hikmahnya.. kita yang kat sini.. jangan berhenti untuk berdoa kepada mereka..

I: ya.. kalau kat malaysia kita jadi macam tu... macamna lah ya bang...?

S: abang akan pertahankan agama Allah.. dan abang akan sedaya upaya melindungi isteri abang ni...insyaAllah... pantang mengalah sebelum syahid...! ^_^

I: insyaAllah bang.. thank u.. sebab nak melindungi sayang... terharu pulak.. hihihii... semoga Allah mengkabulkan permintaan suami sayang yang comel ni... :)

sayang harap sayang boleh jadi macam al khansa'.. tabah... mesti ramai ibu2 di syria, rohingya yang jadi klon Al-Khansa' kan.. jealous rasanya..

S: insyaAllah, bila kita nak menegakkan agama Allah ni.. sapa2 pun boleh jadi setabah al-khansa'.. hilang seluruh puteranya kerna syahid...kalau begitu,, abang pun redha kalau darah daging abang syahid di jalan Allah...... malah abang galakkan mereka..!

I: betul3x bang.. ni sayang abang ni.. ^__^

Tuesday, July 3, 2012

kahwin itu ibadah

kawan2..


halal nya 웃❤유 hanya selepas akad..


nak dapat keredhaan Allah, jangan risau kalau tak ada [̲̅$̲̅(̲̅ιοο̲̅)̲̅$̲̅]


kalau kita mudahkan urusan Allah


Allah mudahkan urusan kita juga...


jadi~ senyum! ヅ

perkahwinan impian ku :)

dunia akhirat

berat ubi kerana isinya,
berat besi kerana berkarat;
tiadalah penting dunia seisinya,
kalau hati terikat pada akhirat.

~ummu umarah~

bangkitlah

bila kita berjuang untuk merubah sesuatu yang BURUK menjadi BAIK...
tak bermakna kita akan tidak TERUJI dengannya lagi...
mungkin kita akan tewas..
andainya ia terjadi..
TERUS BANGKIT!
jangan berputus asa...
kerna Allah tidak pernah mengenal erti putus asa dalam mengampunkan hamba2NYA...
Allah Maha Pemberi Keampunan...
RAHMAT ALLAH itu luas...
biar lah orang lain nak kata apa tentang diri kita..
"fulan ni asyik bt dosa, tak bau syurga.."
sesungguhnya Allah LEBIH TAHU apa yang ada dalam hati kita..
~jangan berputus asa untuk berubah~
!!LETS STRIVE TO JANNAH..!!

~orang yang kuat bukanlah orang yang berbadan perkasa, tapi orang yang kuat itu adalah yang yang mampu melawan nafsunya~

My Blog List

get this widget here