Saturday, July 28, 2012

cemburunya saya pada al-khansa'

assalamualaikum warahmatullah..
^__^



ketika seorang wanita sedang duduk-duduk di beranda rumahnya..
dia disapa suaminya yang baru pulang dari terawih di masjid..
berlakulah dialog antara suami isteri tersebut..

S: assalamualaikum sayang abang.. termenung jauh nampak.. teringat abang ke? :)

I: waalaikumussalam warahmatullah wabarokatuh abang..(bangun dan menyalami tangan c suami) abang dah memang ada dalam hati minda jiwa sayang selalu lah.. sayang menungkan benda lain..

S: apa dia yang sayang menungkan.. cer citer...

I: sayang terfikirkan nasib saudara kita yang tengah di zalimi... macam kat syria, rohingya... T_T

S: Allah itu Berkuasa sayangku.. Setiap yang diberikanNYA kepada hamba2NYA pasti ada hikmahnya.. kita yang kat sini.. jangan berhenti untuk berdoa kepada mereka..

I: ya.. kalau kat malaysia kita jadi macam tu... macamna lah ya bang...?

S: abang akan pertahankan agama Allah.. dan abang akan sedaya upaya melindungi isteri abang ni...insyaAllah... pantang mengalah sebelum syahid...! ^_^

I: insyaAllah bang.. thank u.. sebab nak melindungi sayang... terharu pulak.. hihihii... semoga Allah mengkabulkan permintaan suami sayang yang comel ni... :)

sayang harap sayang boleh jadi macam al khansa'.. tabah... mesti ramai ibu2 di syria, rohingya yang jadi klon Al-Khansa' kan.. jealous rasanya..

S: insyaAllah, bila kita nak menegakkan agama Allah ni.. sapa2 pun boleh jadi setabah al-khansa'.. hilang seluruh puteranya kerna syahid...kalau begitu,, abang pun redha kalau darah daging abang syahid di jalan Allah...... malah abang galakkan mereka..!

I: betul3x bang.. ni sayang abang ni.. ^__^

My Blog List

get this widget here