Tuesday, May 17, 2011

cerpen 1> HACKS untukmu




“Gula-gula hacks lagi?? Dah sepuluh bijik aku jumpa kat dalam laci meja aku nih…sapa yang gatai-gatai sangat tinggal nota cinta kat aku. Hanya aku cinta kau seorang…cehh!! Poorrahhh!”

Sarah merengus, geram dengan sikap orang yang sengaja meninggalkan gula-gula cinta di dalam laci meja nya. Lalu, diambilnya gula-gula itu dan dibuangnya keluar. Tindakan sarah itu disedari oleh shafiq yang dari tadi menjadi penonton gelagat rakan sekelasnya itu.

“kenapa ngan ko nih sarah?”, shafiq bersuara.

“tader ape lah. Ko jangan menyibuk boleh tak?”, jawab sarah kasar. Sarah sememangnya seorang pelajar perempuan yang kasar dan bengis, jauh tersasar dari fitrah seorang wanita yang lemah lembut, bersopan. Shafiq yang bengang dengan jawapan sarah mengetap bibir lalu bingkas dari tempat duduknya.

“lantak ko lah”, shafiq menapak keluar dari kelas 5 bestari.



Keesokan harinya, sarah datang lebih awal daripada biasa. Dia berharap dapat melihat siapakah yang menaruh hati padanya. Dan harapannya tercapai apabila….



“Woi! Apa ko buat kat tempat aku..????”, sarah menjerkah shafiq yang kelihatan terbongkok-bongkok di tempat duduk sarah. Shafiq kaget.

“ooo..ko rupanya yang letak hacks kan?? Bek ko mengaku!”

Shafiq akhirnya angguk.

“ye..aku yang letak…”

“maknanya ko la yang suk…”

Belum sarah habiskan kata-katanya, shafiq pun bersuara.

“maaf sarah, aku Cuma nak mulut ko bau wangi sket,leh la cover bau busuk gigi ko tuh, aku taknak la cakap..nanti kan ko terajang aku lak..”

Sarah terlopong dengan muka yang merah padam.

(^_^)V




p/s: len kali jaga kebersihan anda, jgn lak terperasan lebih ^^

2 comments:

My Blog List

get this widget here