Monday, September 3, 2012

Coretan manusia yang pernah menjilat dosa


assalamualaikum warahmatullah..
semua manusia yang melihat dunia ini..
pasti melakukan dosa..
pasti juga pernah lupa..
pada Sang Pencipta..

aku, si penjilat dosa..
pernah terjebak dalam kancah kemaksiatan..
pernah hanyut dalam pusaran nafsu yang hina..
pernah kotor di dalam lumpur yang mengaibkan..

aku pernah menangis..
berharap agar air mata ini..
bisa membuang kotoran dosa2 ku..

dalam kegelapan..
aku mendapat cahaya..
daripada Ilahi..
asykurlillah Ya Rabb...

daripada manusia yang hina lagi menghinakan..
aku belajar untuk bangkit..
umpama rama-rama yang keluar dari kepompong..
cantik dan indah..
semuanya di atas kekuasaanNYA..
SubhanaAllah...

namun, keindahan itu...
menarik mereka yang ingin merosakkan..
kebaikan ku di salah erti..
kenaifan ku mencuri perhatian..
aku di pergunakan..
kerana aku diam..

bila aku bersuara..
mereka ketawa..
bila aku merintih..
mereka gembira..
dan aku terus bersuara..
dengan harapan seseorang akan mendengar..
tapi..
semakin aku meluahkan rasa..
semakin berat hati ini..
kusut dan berserabut berakar di hati..
minda mula kacau..

berakhir rintihan ini..
di tikar sejadah..
di sujud ku..
Ya Allah..
peluklah hati ini.. aku tidak mahu dilupakan oleh Mu..
biar pun mereka merosakkan aku..
jangan lah Engkau menyisihkan aku...
T_T


No comments:

Post a Comment

My Blog List

Daisypath Friendship tickers
get this widget here